lauantai 31. joulukuuta 2016

Väkertäjän käsityövuosi 2016 ja lankalaihistelun lopputulos


Istahdin aamun hämärinä tunteina vähän neulomaan ja aloin miettiä pian taakse jäävää vuotta.. Aloin miettiä omaa käsityövuottani ja ensin unenpöpperössä ajattelin ettei siitä ole kyllä mitään kirjoittamista! Kun otin toisen kupposen kahvia ja tuumailin asiaa uudestaam, huomasin että kirjoittamistahan on paljon! Juuri tänä kuluneena vuonna olen tehnyt ja oppinut niiiiin paljon uutta! Ennen vuotta 2016 neuloin aikalailla vain perusvillasukkia.. Ei, perusvillasukissa ei ole mitään vikaa! Olen kuitenkin tyytyväinen että tänä vuonna olen uskaltautunut astumaan pois sieltä mukavuusalueeltani.. Tänä vuonna olen väkertänyt elämäni ensimmäiset palmikkosukat, pitsisukat ja kirjoneulehirviökin on selätetty!! Kirjoneuleesta minulla on kyllä vielä varmasti paljon opittavaa mutta ensi vuonna aion syventyä siihen paremmin.  


Olen myös väkertänyt tänä vuonna muutakin kuin vain villasukkia.. Elämäni ensimmäisen neulotun villapaidan ja housut! Säärystimet, jotka olivat ihan itse suunnittelemani kaiken lisäksi! Siinäpä onkin taas yksi juttu missä olen astunut mukavuusalueeltani.. Ennen minulla piti olla aina valmis tarkka ohje ennenkuin ukaltauduin tarttumaan puikkoihin.. Tänä vuonna olen huomannut senkin että kaikkea kivaa syntyy kun uskaltaa itse alkaa suttailemaan ruutupaperille erilaisia kuvioita tai yhdistelee jo valmiita kuvioita..  Ja tottakai niitä muistilippusia ja lappusia joihin merkittiin ennen suunnilleen jokainen silmukka joka oli neulottu.. Nykyään laitan muistilappuselle vain tärkeimmät muistiinpanot kyseisestä neuleesta.. Vaikka kyllä niitä muistilappuja silti on edelleen ihan liikaa :D  


Useisiin ihaniin ja inspiroiviin haasteisiin olen ottanut osaa ja vaikka useimmat eivät ole päättyneet niin voitokkaasti niin se on sitä elämää ja siksi niitä kutsutaan haasteiksi ;D Olen oppinut myös arvostamaan taitoani enemmän kuin ennen.. Saatan yhtäkkiä neuloessani katsoa väkertämääni työtä ja ihmetellä mitä ihminen voikaan saada aikaan ihan vain langalla jota kieputellaan puikoilla! Aivan mahtavaa!


Lankalaihiskin on saatu päätökseensä.. Tavoitteenani oli laihduttaa lankavarastoani 2000g.. Viimeisten laskutoimitusten jälkeen tulos oli -2001g!! Sepä oli vallan hilkulla mutta läpi meni!! Sitten taas toisaalta,aina välillä kaappien kätköistä putkahtelee esiin lankakätköjä jotka on sinne tungettu ennen tämän vuoden lankalaihista.. Näitä en en ole laskenut mitenkään tämän vuoden lankalaihikseen koska ne ovat jo kuuluneet lankavarastooni, en vaan muistanut niiden olemassaoloa.. Eli vaikka olen vähentänyt varastoa sen kaksi kiloa saattaa minulla silti olla lankaa enemmän kuin laihista aloittaessa.. Kylläpä se selviää kun taas kaivelen kaikki lankanöttöset punnitukseen :D 

Korusia on tullut tänä vuonna väkerrettyä hurjan vähän.. Inspis niiden väkertämiseen on ollut täysin hukassa! Jospa se sieltä löytyy vielä joskus.. Työkaverinikin sen sanoi keskinkertaisuus tappaa ja sitähän se olisi ilman inspistä


Vuoteen 2017 lähden puhtaalta pöydältä, tai hyllyltä.. ;D Kaikki 2016 keskeneräiset työt on purettu lukuunottamatta JyJy2017 sukkia jotka aloitin joulun jälkeen.. 

Huomenna tämä pieni blogini täyttää kokonaisen vuoden! Jää nähtäväksi mitä kivaa sen kunniaksi keksitään ;)  

On tullut aika kiittää tästä vuodesta miun ihania neuletsemppaajia.. Äitini kanssa puhelin käy välillä niin kuumana neulekysymysten äärellä että korvia polttaa! Kaisa ja Katja, ihanat kanssaneulojat, ensi vuonna sitte se neulemiitinki! Siskolleni, villasukkahullulle, joka pitää puikkoni kilisemässä ;D Isääni kiitän kärsivällisyydestä! Hän on odottanut neulottua slipoveria jo useamman vuoden ja odottaa edelleen.. Ehkä yllätän hänet tänä vuonna :D Miehelleni joka jaksaa vastata kysymyksiini "mikähän riipus tai helmi tähän sopisi" vaikka hän tietää että harvemmin oikeasti teen sen mukaan mitä hän sanoo :D <3 Kiitoksia myös kaikille väkertelyjeni tilaajille ja niille joita olen saanut väkertelyilläni lahjoa..

 Kiitoksia myös sinulle kun eksyit lukemaan pientä väkertelyblogiani ja onnellista uutta vuotta 2017! Toivottavasti palaamme myös ensi vuonna <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti